Vi arbejder løbende på at udvikle flere guides og beskrivelser til hvordan du løser dine webhotel udfordringer. Webhotel guides
Hvis du har nogle spørgsmål eller undren, skal du være meget velkommen til at sende os en besked. Vi vil gøre alt for at besvare og beskrive løsningen på dit problem helt ned til sidste detalje. Vi kunne godt finde på at offentliggøre dit spørgsmål (anonymt selvfølgelig) hvis det er et spørgsmål vi ofte får, for derefter at gøre løsningen på problemet offentligt så alle med problemet også kan nyde godt af løsningen.

Ofte stillede spørgsmål

Hvor ofte betaler man til sit webhotel?

Stort set alle webhotel-udbydere opkræver årlig betaling. Man betaler altså for minimum et år frem når man opretter sit webhotel. Ydermere, er der rigtig mange som acceptere, at man betaler flere år frem af gangen. Ofte får kan man også opnå en bedre pris jo længere end periode man betaler for af gangen. Så det kan varmt anbefales, at hvis man skal drive sin hjemmeside i mange år frem, at man så får det billigere ved, at betale fx 3 år frem.

Hvad er bedst til at drive en webshop på?

Alle de danske webhotel-udbydere opfylder de serverkrav som webshop systemerne har for at fungere. Du kan feks. installere WooCommerce (WordPress plugin), Prestashop, Magento osv. Mange af udbyderne har sågar en funktion hvor du kan “1-klik-installere” den ønskede webshop.
Der er dog rigtig mange muligheder når man ønsker a starte en webshop. Du kan enten selv have webshoppen kørende på dine egne servere eller du kan få en tredjepart til det. En rigtig god og kendt løsning er, at købe en webshop igennem Shopify. Shopify står får det hele og det eneste du kan fokusere på er, at sætte dig webshop netop så du vil have den.

Kan jeg få en gratis hjemmeside?

Nej… og dog….
Du ville godt kunne finde nogle virksomheder som lover og tilbyder dig “en gratis hjemmeside”, du vil dog ofte opleve en stor begrænsning i hvad du kan gøre og derved skal du betale for at låse op for nogle muligheder. Denne forretningsmodel er kaldet “freemium” og er ofte set i den digitale-verden. Virksomheder tilbyder en tjeneste som er gratis, men for at udvide sin periode, få nogle funktioner osv. så skal man betale. En anden situation er, at hjemmeside udbyderen lader dig lave en hjemmeside i deres system, men de tillader sig samtidigt at fylde hjemmeside med deres reklame som de så tjener penge på.
Så for at opsummere, gratis produkter eller servicer kommer ikke uden betingelser – udbydere skal jo tjene sine penge på en eller anden måde og det er derfor altid dig eller dine besøgende som betaler priser.